• gratis verzending > €50,- | standaard €3,95
  • gratis ingepakt | altijd een cadeautje bij je bestelling
  • achteraf betalen

4.8Out of 132 Reviews

WEKELIJKS NIEUWE ITEMS ONLINE | DEEL JE ITEMS OP INSTA | STAY SAFE!

    Verzenden & retourneren

    Placeholder

    Verzenden & retourneren

    Uiteraard hopen we dat je tevreden bent met je bestelling en het in goede orde ontvangt. Er kunnen zich echter verschillende situaties voordoen waarin het nodig kan zijn je product te retourneren. Onderstaand vind je een overzicht met mogelijke situaties en de procedure die daarbinnen geldt.

    Het product voldoet niet jouw verwachtingen
    Wanneer een product niet voldoet aan jouw verwachtingen, kun je uiteraard gebruikmaken van het wettelijke herroepingsrecht. De herroepingstermijn bedraagt 14kalenderdagen vanaf het moment dat je jouw bestelling hebt ontvangen. Alvorens je een pakket retourneert, dien je altijd je retouraanvraag in te dienen via http://www.lab02.nl/index.php?route=account/return/add.  

    Onze klantenservice voorziet je vervolgens van de correcte retourprocedure. Producten dienen voldoende gefrankeerd te worden geretourneerd in de originele verpakking en te worden voorzien van een begeleidend schrijven met daarin een afdruk van je ingevulde retourformulier. Je kunt het pakket niet persoonlijk afleveren.

    Retourneren vervalt dus wanneer:

    • De verzegeling is verbroken
    • Producten langer dan 14 dagen geleden ontvangen zijn
    • Het om producten gaat die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden
    • Producten beschadigd, gebruikt of incompleet zijn
    • De verpakking beschadigd is door gebruik of onvoorzichtig openen

    Producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, komen niet voor ruilen of restitutie in aanmerking. Zodra de leverancier aangeeft de retourzending in goede orde te hebben ontvangen, wordt je aankoopbedrag binnen een aantal weken terug gestort op je rekening. Wij betalen je terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je zelf betaald hebt.

    Belangrijk: de verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.

    Het pakket is (ernstig) beschadigd bij jou bezorgd
    Krijg je een pakket dat beschadigd is aangekomen? Weiger dan je pakket aan de deur, of neem het pakket aan maar meld de beschadiging bij de bezorger. Breng ons vervolgens altijd binnen 14 dagen op de hoogte via [email protected], voorzien van een goede omschrijving en een foto van de beschadiging. Na 14 dagen kan er helaas geen claim meer worden ingediend en zijn LAB02 en de transporteur niet meer aansprakelijk. Na ontvangst van je bericht heeft de transporteur maximaal 6 weken de tijd om onderzoek te doen. Invloed van onze kant is daarbij niet mogelijk.

    Het pakket is defect bij aankomst
    Wanneer je een bestelling ontvangt, is het belangrijk dat je gelijk controleert of het product niet defect of beschadigd is. Als een product direct bij aankomst niet goed functioneert, dan spreken wij van een DOA (Dead onArrival). De DOA dient binnen 14 werkdagen na ontvangst aangemeld te worden via [email protected].

    Let op! Als ook de omdoos van het product beschadigd is, meldt het defect dan als een transportschade. Als het defect niet binnen 14 werkdagen wordt aangemeld, kunnen wij het niet meer in behandeling nemen als DOA of transportschade.

    Indien mogelijk zullen wij zorgdragen voor een vervangend product die kosteloos wordt verstuurd. In alle andere gevallen krijg je het gehele aankoopbedrag teruggestort via de betaalmethode waarvan tijdens de bestelling gebruik is gemaakt.

    Defect product binnen garantietermijn
    Wanneer het product, met uitzondering van verbruiksartikelen, binnen degarantietermijn defect raakt, heb je recht op garantie. Wettelijk gezien is de garantietermijn twee jaar.

    Wees ervan overtuigd dat er geen sprake is van een bedieningsfout. Lees daarom eerst goed de meegeleverde handleiding. Als het product inderdaad defect is, kun je dit melden via [email protected]. Zorg dat je alle gegevens goed invult zodat wij daarna zo snel mogelijk contact met je kunnen opnemen.

    Let op! De volgende schadegevallen zijn uitgesloten van garantie:

    • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik (bijvoorbeeld valschade)
    • Vocht- en/of waterschade
    • Gebroken onderdelen
    • Schade bij producten met hygiënevoorschriften die reeds gebruikt zijn
    • Verbruiksartikelen
    • Producten die niet bij LAB02 gekocht zijn

    Het repareren van een product duurt gemiddeld twee tot vier weken. Wij besteden dit uit en hebben geen enkele invloed op de reparatietermijn, noch kunnen wij deze bespoedigen.

    Na een succesvolle reparatie zullen wij het product direct naar het door jou opgegeven adres terugsturen. Het is mogelijk dat je product niet wordt gerepareerd, maar wordt gecrediteerd of vervangen door een ander exemplaar.

    Op het moment dat het product niet defect blijkt te zijn of buiten garantie valt, kan de fabrikant of het reparatiecentrum kosten in rekening brengen. Deze kosten zullen middels een rembourszending aan jou worden doorbelast.

    Defect product buiten garantietermijn
    Mocht het voorkomen dat het product, met uitzondering van verbruiksartikelen, buiten de garantietermijn defect raakt, dan kan er geen aanspraak gemaakt worden op de garantie afhandeling door LAB02.

    Levering komt niet overeen met wat er besteld is
    Komt de levering niet overeen met wat je hebt besteld, dan vragen wij je dit zo snel mogelijk te melden via [email protected]. Zorg hierbij voor een duidelijke klachtomschrijving, zodat wij daarna zo snel mogelijk contact met je kunnen opnemen.

    Inloggen

    Wachtwoord vergeten?

    • Al je orders en retouren op één plek
    • Het bestelproces gaat nog sneller
    • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen

    vergelijk0

    Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »